تاریخ : شنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 20 July , 2024
2

مصرف زیاد بادام با کاهش وزن مرتبط است

  • کد خبر : 6591
  • 16 مهر 1402 - 21:06
مصرف زیاد بادام با کاهش وزن مرتبط است

تازه ترین تحقیقات نشان می دهد که خوردن مکرر بادام می تواند به شما در کاهش وزن با وجود چربی های بالا کمک کند. یک مطالعه جدید در دانشگاه استرالیای جنوبی نشان داده است که خوردن بادام در یک رژیم غذایی با انرژی محدود با سلامت قلب و عروق نیز مرتبط است. انتظار می رود […]

تازه ترین تحقیقات نشان می دهد که خوردن مکرر بادام می تواند به شما در کاهش وزن با وجود چربی های بالا کمک کند.

یک مطالعه جدید در دانشگاه استرالیای جنوبی نشان داده است که خوردن بادام در یک رژیم غذایی با انرژی محدود با سلامت قلب و عروق نیز مرتبط است.

انتظار می رود با خوردن منظم بادام کالیفرنیایی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی با انرژی محدود شده، افراد حدود هفت کیلوگرم وزن کم کنند.

نزدیک به دو میلیارد نفر در سراسر جهان اضافه وزن دارند، در حالی که ۶۵۰ میلیون نفر با چاقی زندگی می کنند.

دکتر شرایه کارتر، سرپرست این تحقیق گفت: ” این مطالعه نشان می دهد که چگونه آجیل می تواند از یک رژیم غذایی سالم برای مدیریت وزن و سلامت قلب حمایت کند. آجیل، مانند بادام، یک میان وعده عالی است. آن ها سرشار از پروتئین، فیبر و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند، اما مقدار چربی بالایی نیز دارند که افراد می توانند آن را با افزایش وزن بدن مرتبط بدانند.”

وی افزود: ” آجیل ها حاوی چربی های اشباع نشده – یا چربی های سالم – هستند که می توانند سطح کلسترول خون را بهبود بخشند، التهاب را کاهش دهند و به قلب سالم کمک کنند. در این مطالعه ما اثرات رژیم غذایی حاوی بادام و رژیم غذایی بدون آجیل را برای شناسایی هرگونه تاثیر بر وزن و نتایج قلبی متابولیک بررسی کردیم.”

او نتیجه گرفت: «هر دو رژیم غذایی بدون آجیل و آجیل منجر به کاهش تقریباً ۹٫۳ درصدی وزن بدن در طول آزمایش شد. با این حال، رژیم های غذایی مکمل بادام نیز تغییرات آماری قابل توجهی را در برخی از زیربخش های لیپوپروتئینی بسیار آتروژنیک نشان دادند که ممکن است در طولانی مدت منجر به بهبود سلامت متابولیک قلبی شود. علاوه بر این، آجیل ها این مزیت را دارند که باعث می شوند شما برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید، که همیشه زمانی که می خواهید وزن خود را مدیریت کنید، یک مزیت است.”

در مجموع ۱۰۶ نفر با تکمیل یک برنامه غذایی به مدت ۹ ماه در این مطالعه شرکت کردند. نتایج نشان می‌دهد که ۱۵ درصد از انرژی دریافتی شرکت‌کنندگان را بادام کامل بدون نمک با پوست تشکیل می‌دهد.

منبع: diabetes.co.uk

لینک کوتاه : http://diabeticnews.ir/?p=6591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.