تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
2

فعالیت کرسی یونسکو در تحقیقات بین‌رشته‌ای در دیابت در دانشگاه تهران

  • کد خبر : 6403
  • 27 اردیبهشت 1402 - 19:14
فعالیت کرسی یونسکو در تحقیقات بین‌رشته‌ای در دیابت در دانشگاه تهران

مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک، دانشگاه تهران به منظور ایجاد و گسترش همکاری‌های علمی و دخالت مؤثر برای مقابله با دیابت، کرسی یونسکو در دیابت را راه‌اندازی کرده است. کرسی‌های یونسکو که در چارچوب شبکه دانشگاه‌های همزاد قرار می‌گیرند، ارگان‌هایی ملی یا منطقه‌ای هستند که پیرامون یک موضوع خاص علمی فعالیت می‌کنند. یک کرسی یونسکو […]

مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک، دانشگاه تهران به منظور ایجاد و گسترش همکاری‌های علمی و دخالت مؤثر برای مقابله با دیابت، کرسی یونسکو در دیابت را راه‌اندازی کرده است.

کرسی‌های یونسکو که در چارچوب شبکه دانشگاه‌های همزاد قرار می‌گیرند، ارگان‌هایی ملی یا منطقه‌ای هستند که پیرامون یک موضوع خاص علمی فعالیت می‌کنند.

یک کرسی یونسکو می‌تواند به عنوان واحد جدید آموزشی یا پژوهشی در یک دانشگاه یا نهاد تحقیقاتی در حوزه آموزش عالی برای دوره‌ای سه ‌ساله تشکیل شود. این واحد باید دارای سرپرست و مدیر علمی برجسته در آن حوزه تخصصی، تعدادی پژوهشگر و اعضای هیئت علمی متخصص و دانشجو و محقق باشد که به انجام تحقیقات در سطوح عالی آموزشی و پژوهشی بر اساس زمینه فعالیت کرسی بپردازند. فعالیت های کرسی های یونسکو شامل موارد عمده ذیل می باشد:

– فعالیت‌های پژوهشی،

– برگزاری جلسات سخنرانی،

– گردهمایی و کنفرانس در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی،

– اعزام دانشجو و استاد

–  تشکیل دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی

دکتر علی‌اکبر موسوی موحدی رئیس کرسی تحقیقات بین رشته‌ای در دیابت (Interdisciplinary Reaserch in Diabetes)  می‌باشد. این استاد ممتاز دانشگاه تهران، استاد مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک، رئیس مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک و عضو و رئیس انجمن بیوشیمی فیزیک ایران است. در کارنامه علمی دکتر موسوی موحدی، تألیف ۱۹ جلد کتاب به زبان فارسی و یک کتاب به زبان انگلیسی انتشارات اشپرینگر، انتشار ۶۲۰ مقاله در نشریات پژوهشی بین‌المللی، یک ثبت اختراع در آمریکا (US Patent) و اتمام ۳۹ طرح تحقیقاتی بنیادی و کاربردی در سطح دانشگاهی، ملی و بین‌المللی می‌درخشد. این استاد دانشگاه در سال ۱۳۶۹ جایزه بین‌المللی خوارزمی را دریافت کرد و در سال ۱۳۷۶ به عنوان استاد نمونه برگزیده شد.

دکتر علی‌اکبر موسوی موحدی

دریافت نشان درجه یک پژوهش دانشگاه تهران، شناخته شدن به عنوان دانشمند برجسته دانشگاه تهران، پژوهشگر ممتاز جشنواره پژوهش و فناوری کشور و استاد ممتاز دانشگاه تهران از جمله افتخارات این استاد نامی است. همچنین دکتر موسوی موحدی در سال ۱۳۸۲ به عنوان چهره ماندگار معرفی شد. دکتر موسوی موحدی عضو پیوسته آکادمی علوم جهان (TWAS) و عضو پیوسته آکادمی علوم جهان اسلام است. موسوی موحدی همچنین موفق به کسب جایزه کامستک (Comstech) سال ۲۰۲۱ شده است.

لینک کوتاه : http://diabeticnews.ir/?p=6403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.