تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
6
درمان سرماخوردگی با عسل

تحقیقات نشان می‌دهد که عسل می‌تواند به کاهش سرفه و سرماخوردگی در زمستان کمک کند

  • کد خبر : 5074
  • 02 مهر 1399 - 6:53
تحقیقات نشان می‌دهد که عسل می‌تواند به کاهش سرفه و سرماخوردگی در زمستان کمک کند

محققان گفته‌اند که یک ماده طبیعی که نسبتا ارزان است و می‌تواند در سوپرمارکت‌ها خریداری شود می‌تواند نسبت به داروهای مرسوم روش موثری برای درمان سرفه و گلو درد باشد.

محققان گفته‌اند که یک ماده طبیعی که نسبتا ارزان است و می‌تواند در سوپرمارکت‌ها خریداری شود می‌تواند نسبت به داروهای مرسوم روش موثری برای درمان سرفه و گلو درد باشد.

بنا به گفته تیمی از دانشگاه آکسفورد، عسل می‌تواند پاسخ به سرما خوردگی در زمستان باشد.

این تیم همچنین گفته‌است که پزشکان می‌توانند از ترکیبات طبیعی به عنوان یک جایگزین مناسب برای آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان عفونت‌ها استفاده کنند. با این که عسل به مدت طولانی در درمان خانگی موثر بوده‌است، اما هیچ‌کس تا به حال بررسی نکرده است که عسل تا چه حد می‌تواند بر روی عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی (‏URTIs)‏موثر باشد که بر بینی، گلو، حلق و مسیرهای هوایی بزرگی که از نای به ریه‌ها منتهی می‌شوند، تاثیر می‌گذارد.

این مطالعه که به تازگی منتشر شده‌است، شامل بررسی ۱۴ کارآزمایی بالینی است که قبلا عسل را با درمان‌های معمول مراقبتی مانند آنتی‌هیستامین‌ها، خلط آورها، ضد سرفه و ضد درد مقایسه کرده بودند.

تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که عسل برای بهبود علایم به ویژه حمله سرفه شدید موثرتر از دارو بود.

دو مطالعه از ۱۴ مطالعه همچنین نشان داد که در میان کسانی که ماده طبیعی ساخته‌شده توسط زنبورها را مصرف کردند، بسیاری از آن‌ها علائم کمتری را برای دوره‌های زمانی کوتاه‌تر تا دو روز تجربه کردند.

با وجود این یافته‌ها، محققان هشدار داده‌اند که عسل ماده اولیه پیچیده‌ای است. هم چنین دادن به کودکان زیر یک سال مناسب نیست.

محققان در مجله پزشکی بریتانیا (‏BMJ)‏ نوشتند: ” عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی شایع‌ترین دلیل تجویز آنتی‌بیوتیک هستند. از آنجا اکثر URTIs ویروسی هستند، تجویز آنتی‌بیوتیک هم ناکارآمد و هم نامناسب است.

عسل یک درمان دراز مدت است که به طور مکرر مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای بیماران شناخته شده‌است. هم چنین ارزان است و دسترسی به آن آسان است و آسیب‌های محدودی دارد. هنگامی که پزشکان می‌خواهند برای URTI تجویز کنند، عسل را به عنوان جایگزینی برای آنتی‌بیوتیک‌ها توصیه می‌کنیم. ​” عسل از جایگزین‌های مراقبت معمول موثرتر و کم‌تر مضر است و از ایجاد آسیب از طریق مقاومت ضد میکروبی جلوگیری می‌کند.”

منبع:
the global diabetes community

لینک کوتاه : http://diabeticnews.ir/?p=5074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.