تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
6

بلایی که شکر بر سر بدن می‌آورد، و ۱۰ راه آسان برای کنار گذاشتن آن

  • کد خبر : 3864
  • 20 آذر 1395 - 20:13
بلایی که شکر بر سر بدن می‌آورد، و ۱۰ راه آسان برای کنار گذاشتن آن

شکر ممکن است خوشمزه باشد اما می‌تواند اثرات غافلگیرکننده‌ای بر بدن شما داشته باشد. به گزارش پایگاه خبری دیابت (دیابتیک نیوز)، بیشتر افراد می‌توانند میزان شکر اضافی که می‌خورند را کنار بگذارند. به طور میانگین، مردم بیش از سه برابر مقدار توصیه شده روزانه، که ۳۰ گرم یا ۷ قاشق چایخوری تعیین شده است، شکر مصرف […]

شکر ممکن است خوشمزه باشد اما می‌تواند اثرات غافلگیرکننده‌ای بر بدن شما داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری دیابت (دیابتیک نیوز)، بیشتر افراد می‌توانند میزان شکر اضافی که می‌خورند را کنار بگذارند. به طور میانگین، مردم بیش از سه برابر مقدار توصیه شده روزانه، که ۳۰ گرم یا ۷ قاشق چایخوری تعیین شده است، شکر مصرف می‌کنند.

برخی آسیبهایی که شکر می‌تواند به سلامت شما وارد کند عبارتند از: آسیب کبد، اضافه وزن، قند خون بالا، فشار خون بالا، بیماری قلبی و دیابت. اما اگر بتوانید دندان طمع را از شیرینی‌ها بکنید می‌توانید به طور چشمگیری سلامت خود را ارتقا ببخشید. در واقع، یک تحقیق نشان می‌دهد که پس از ترک شکر، تنها ۹ روز طول می‌کشد تا بهبودهای ناشی از آن را ببینید.

اینها ۱۰ روشی پیشنهادی متخصصان هستند که با کمک آنها می‌توانید شکر را از رژیم غذایی خود خط بزنید:

  1. به سمت مصرف قندهایی بروید که فشرده‌تر هستند و با فیبر ترکیب شده‌اند. این شکرها برای آنکه در بدن شما شکسته شوند به زمان طولانی‌تری نیاز دارند. به این ترتیب شما به خاطر مصرف عجولانه قند دچار آسیب نمی‌شوید.
  2. غذا را در طبیعی‌ترین حالت میل کنید. کمتر محتمل است که غذای طبیعی با قند اضافی فرآوری شده باشد.
  3. به جای آبمیوه‌های پاستوریزه، آبمیوه تازه استفاده کنید چون در پاستوریزه کردن، گرمایی که برای از بین بردن باکتریهای مضر به کار می‌رود، باکتریهای مفید را هم از بین می‌برد.
  4. غذا خوردن خود را در طول روز توزیع کنید. زمانی که سیر باشید اشتیاق کمتری به شکر دارید و خوردن آن سخت تر است.
  5. یک «روزه آبمیوه» با آبمیوه مخلوط داشته باشید. شما نمی‌توانید روزه آبمیوه بگیرید و درست بعد از آن هرچیز شیرینی را بخورید. اشتهای شما به شیرینی‌جات بعد از روزه آبمیوه به طور قابل ملاحظه‌ای کم می‌شود.
  6. سعی کنید پروتئین‌های خوب و چربی‌های خوب را وارد وعده‌های غذایی روزانه خود کنید. این شما را به مدت طولانی‌تری سیر و راضی نگه می‌دارد. همچنین سطح گلوکز خون شما را کنترل می‌کند.
  7. یک مولتی ویتامین و مکمل معدنی باکیفیت، شامل اسیدهای چرب امگا سه و ویتامین D3 مصرف کنید.
    کمبود مواد مغذی، وسوسه به شیرینی‌جات را بیشتر می‌کند و هرچه کمبود مواد مغذی کمتر باشد، وسوسه کمتر است. همچنین به نظر می‌رسد که برخی مواد مغذی خاص، از جمله کروم، ویتامین B3 و منگنز، کنترل قند خون را ارتقا ببخشند.
  8. بیشتر بخوابید و استراحت کنید. ما زمانی که خسته باشیم به طور غریزی به شرینی‌ها روی می‌آوریم تا به خود انرژی کاذب بدهیم.
  9. مرتب ورزش کنید. این کمک می‌کند که از وسوسه دور بمانید.
  10. از شیرین‌کننده‌های مصنوعی دور بمانید. این شیرین‌کننده‌ها تغییر چندانی در علاقه شما به شیرینی نمی‌دهند و می‌توانند به اندازه شکر برای شما مضر باشند.
لینک کوتاه : http://diabeticnews.ir/?p=3864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. ممنون خیلی مفید بود

  2. با سلام،
    با توجه به بیش از ۱۰ سال تحقیق در مورد شیرین کننده ها ، جسارتاً چون غذاها و مواد غذایی تهیه شده در منزل سالم تر و مفیدتر است و با توجه به اینکه انتخاب مواد سالم با خود افراد است ، لذا تهیه خوراک ها در منزل از ارزش بالایی برخوردار است. مخصوصا اینکه با دسترس بودن شیرین کننده طبیعی استویا و دستورات غذایی راحت آن ، به اهداف مذکور میتوان دست یافت.
    حتی خیلی از محصولات هنوز به صورت صنعتی به بازار نیامده است ولی در منزل میتوان درست نمود مانند مربای بدون شکر، شکلات بدون شکر ، خامه بدون شکر، شیرینی بدون شکر، …. تماما با شکر طبیعی ( نه مصنوعی ماننند سوکرالوز، آسپارتام و یا شیرین کننده های مصنوعی و مضر دیگر.
    برای مشورت بیشتر میتوانید به سایت های خارجی و داخلی مراجه نمایید
    ارادتمند،
    مهندس مهدیزاده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.