تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
4

محققان دریافتند منبع قند می تواند برای وزن کودکان مضرتر از مقدار قند باشد

  • کد خبر : 6699
  • 06 خرداد 1403 - 10:57
محققان دریافتند منبع قند می تواند برای وزن کودکان مضرتر از مقدار قند باشد

جدیدترین تحقیقات نشان داده است، نوزادانی که به طور منظم کیک و شیرینی می خورند، در آینده در مقایسه با افرادی که به طور مکرر شیر و میوه مصرف می کنند، بیشتر در معرض اضافه وزن یا چاقی هستند. یک مطالعه جدید از دانشگاه گرونینگن و مرکز پزشکی دانشگاه گرونینگن در هلند نشان داده است […]

جدیدترین تحقیقات نشان داده است، نوزادانی که به طور منظم کیک و شیرینی می خورند، در آینده در مقایسه با افرادی که به طور مکرر شیر و میوه مصرف می کنند، بیشتر در معرض اضافه وزن یا چاقی هستند.

یک مطالعه جدید از دانشگاه گرونینگن و مرکز پزشکی دانشگاه گرونینگن در هلند نشان داده است که منبع قند مصرف شده توسط کودک می تواند بیش از مقدار مورد نیاز، بر وزن آنها تأثیر بگذارد.

نزدیک به ۹۰۰ کودک در این مطالعه شرکت داشتند و والدین و مراقبان آنها باید نظرسنجی هایی را برای مشخص کردن میزان غذای دریافتی فرزندانشان در سه سالگی تکمیل می کردند.

بر اساس یافته های تحقیق، اکثر کودکان شرکت کننده در این مطالعه روزانه ۱۱۲ گرم شکر مصرف می کردند.

بیش از ۱۰۰ کودک در سنین ۱۰ و ۱۱ سالگی با وجود داشتن وزن طبیعی در سن سه سالگی به عنوان اضافه وزن یا چاق طبقه بندی شدند.

دانشمندان نشان داده اند که مصرف کلی قند کودکان در سن سه سالگی تاثیری بر اضافه وزن یا چاق شدن آنها ندارد.

در عوض، آنها دریافتند که اگر کودکان قند بیشتری از میان وعده هایی مانند کیک یا شیرینی دریافت کنند، در سنین بالاتر در معرض خطر اضافه وزن یا چاقی قرار می گیرند.

در همین حال، کسانی که بیشتر قند مصرفی خود را از میوه یا محصولات لبنی شیرین نشده مانند شیر دریافت کردند، ۶۷ درصد کمتر در معرض خطر اضافه وزن یا چاقی در سن ۱۰ یا ۱۱ سالگی قرار داشتند.

جونیانگ زو، نویسنده اصلی این مقاله می‌گوید: «مصرف زیاد غذاهای شیرین یک عامل خطر برای اضافه وزن و چاقی در دوران کودکی تلقی می‌شود، بنابراین به کودکان توصیه می‌شود که کمتر غذاهای غنی از قند مانند شیرینی‌ها، کیک‌ها و نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر مصرف کنند و بیشتر میوه و محصولات لبنی شیرین نشده مانند شیر و ماست بخورند.

اما در حالی که میوه ها و محصولات لبنی شیرین نشده سالم تلقی می شوند، حاوی مقادیر بالایی از قندهای ذاتی هستند – قندی که به طور طبیعی در غذا وجود دارد، نه اینکه اضافه شود.

جونیانگ زو ادامه داد: ما می‌خواستیم بدانیم که آیا منبع قند اضافه شده در مقابل قند ذاتی و همچنین مقدار آن بر احتمال ابتلا به اضافه وزن یا چاقی تأثیر می‌گذارد.

“در حالی که این قبلا مورد مطالعه قرار گرفته است، نتایج متناقض هستند و تحقیقات با کیفیت بالا در مورد این موضوع وجود ندارد.

کودکان باید تشویق شوند که به جای شیر شیرین و نوشیدنی‌ها، شیرینی‌ها، کیک‌ها و سایر غذاهای غنی از قند افزوده، میوه و شیر طبیعی بخورند.

منبع: diabetes.co.uk

لینک کوتاه : http://diabeticnews.ir/?p=6699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.