تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
5

مالیات بر شکر مصرف بزرگسالان را ۱۱ گرم در روز کاهش داد

  • کد خبر : 6745
  • 07 مرداد 1403 - 11:48
مالیات بر شکر مصرف بزرگسالان را ۱۱ گرم در روز کاهش داد

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که از زمان معرفی مالیات بر نوشیدنی‌های شیرین، بزرگسالان در بریتانیا اکنون تقریباً ۱۱ گرم شکر کمتر در روز مصرف می‌کنند. در همین حال، این تحقیق نشان می‌دهد که کودکان در بریتانیا از زمان اعمال مالیات بر نوشیدنی‌های شیرین، مصرف روزانه قند خود را پنج گرم کاهش داده‌اند. با این […]

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که از زمان معرفی مالیات بر نوشیدنی‌های شیرین، بزرگسالان در بریتانیا اکنون تقریباً ۱۱ گرم شکر کمتر در روز مصرف می‌کنند.

در همین حال، این تحقیق نشان می‌دهد که کودکان در بریتانیا از زمان اعمال مالیات بر نوشیدنی‌های شیرین، مصرف روزانه قند خود را پنج گرم کاهش داده‌اند.

با این حال، مصرف قند همچنان بالا است، به طوری که بسیاری از مردم در بریتانیا بیش از مقدار توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) مصرف می کنند.

در تلاش برای جلوگیری از چاقی کودکان، مالیات دو سطحی قند بر نوشابه‌ها توسط دولت در سال ۲۰۱۸ معرفی شد.

این مالیات به نوشیدنی‌هایی که بیشترین میزان شکر را دارند ۲۴ p در لیتر و به نوشیدنی‌هایی که مقدار کمتری دارند ۱۸ p در لیتر اضافه می‌کند.

آبمیوه‌های شیرین نشده و نوشیدنی‌های بدون قند این مالیات را دریافت نکردند، به این معنی که اکنون خرید این نوشیدنی‌ها ارزان‌تر است.

قندهای آزاد رایج ترین قندهای مصرفی بریتانیایی‌ها هستند. قندهای رایگان اضافه شده در نوشیدنی‌های گازدار، غلات صبحانه، شکلات، ماست‌های طعم‌دار و بیسکویت‌ها و همچنین آب میوه‌ها، اسموتی‌ها، آب سبزیجات، عسل و شربت‌ها وجود دارد.

مطالعات قبلی نشان داده است که نوشیدنی‌های شیرین می‌توانند باعث ایجاد چاقی، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع ۲ شوند.

در طول این کارآزمایی تحقیقاتی، تیم محققان روند قند را در طول زمان با تجزیه و تحلیل داده‌های ۷۹۹۹ بزرگسال و ۷۶۵۶ کودک بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۹ بررسی کردند.

نویسندگان پس از بررسی روندهای پس از مالیات نوشیدنی‌های شیرین گفتند: «این منجر به کاهش قابل توجهی در مصرف شکر بدون رژیم غذایی در کودکان و بزرگسالان شد.

انرژی دریافتی مردم از شکر آزاد به عنوان درصدی از کل انرژی تغییری نکرد و این نشان می‌دهد که کالری‌های شکر آزاد همزمان با کاهش کالری دریافتی کلی کاهش می‌یابد.»

آنها افزودند: “در کودکان، کاهش روزانه ۴٫۸ گرم شکر معادل تقریبا ۱۹٫۲ کالری از مصرف روزانه ۲۰۰۰ کالری است که معادل تقریباً یک درصد کاهش در دریافت انرژی است.”

منبع: diabetes.co.uk

لینک کوتاه : http://diabeticnews.ir/?p=6745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.