تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
0

سازمان FDA دو دستگاه جدید مانیتور پیوسته گلوکز (CGM) بدون نسخه از شرکت Abbott را تأیید کرد

  • کد خبر : 6760
  • 07 شهریور 1403 - 20:57
سازمان FDA دو دستگاه جدید مانیتور پیوسته گلوکز (CGM) بدون نسخه از شرکت Abbott را تأیید کرد

سازمان FDA اخیراً دو دستگاه جدید مانیتور پیوسته گلوکز (CGM) بدون نسخه شرکت Abbott را تأیید کرد. اولین دستگاه، Lingo، برای افرادی طراحی شده که می‌خواهند سلامت متابولیک خود را بهتر درک کرده و بهبود بخشند. دستگاه دوم، Libre Rio، یک CGM برای بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۲ است که دیابت خود را با […]

  • Lingo یک دستگاه مانیتور پیوسته گلوکز (CGM) بدون نسخه است که برای افرادی طراحی شده که دیابت ندارند و می‌خواهند سلامت متابولیک خود را بهبود بخشند.
  • از طرفی،  Libre Rio یک دستگاه CGM برای بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۲ است که برای مدیریت دیابت خود از انسولین استفاده نمی‌کنند.
  • هر دو سنسور بر پایه تکنولوژی FreeStyle Libre شرکت Abbott طراحی شده‌اند و از نظر شکل و اندازه با سنسورهای Freestyle Libre 2 و Libre 3 یکسان هستند.

سازمان FDA اخیراً دو دستگاه جدید مانیتور پیوسته گلوکز (CGM) بدون نسخه شرکت Abbott را تأیید کرد. اولین دستگاه، Lingo، برای افرادی طراحی شده که می‌خواهند سلامت متابولیک خود را بهتر درک کرده و بهبود بخشند. دستگاه دوم، Libre Rio، یک CGM برای بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۲ است که دیابت خود را با رژیم غذایی و فعالیت بدنی مدیریت می‌کنند و نیازی به استفاده از انسولین ندارند.

این دو دستگاه CGM به عنوان گزینه‌های بدون نسخه جدید (یعنی می‌توان آن‌ها را بدون نیاز به نسخه پزشک از داروخانه تهیه کرد) در ایالات متحده در دسترس خواهند بود، درست مانند دستگاه Stelo شرکت Dexcom که اوایل امسال تأیید شده بود.

Lingo چیست و چگونه کار می‌کند؟

Lingo یک دستگاه مانیتور پیوسته گلوکز (CGM) بدون نسخه است که برای افرادی طراحی شده که دیابت ندارند و می‌خواهند سلامت و رفاه خود را بهبود بخشند. این دستگاه نباید برای مدیریت یا تشخیص هیچ شرایطی، از جمله دیابت، استفاده شود.

سنسور Lingo که بر روی بازوی بالا به مدت دو هفته قرار می‌گیرد، به طور پیوسته اطلاعات گلوکز را به یک اپلیکیشن مربیگری بر روی گوشی هوشمند ارسال می‌کند. Lingo پیشنهادات شخصی‌سازی شده و راهنمایی‌هایی برای کمک به توسعه عادات سالم و بهبود سلامت متابولیک ارائه می‌دهد.

Lingo می‌تواند به شما کمک کند تا درک کنید چگونه عواملی مانند الگوهای مختلف غذایی، فعالیت بدنی، خواب و استرس بر سطح قند خون شما در زمان واقعی تأثیر می‌گذارند. برای مثال، Lingo می‌تواند توضیح دهد که چه زمانی و چرا شما افزایش ناگهانی قند خون را تجربه می‌کنید. وقتی که قند خون شما شروع به افزایش می‌کند، Lingo پیشنهادهایی برای کاهش آن مانند پیاده‌روی کوتاه ارائه می‌دهد.

Lingo در حال حاضر به عنوان یک ابزار برای کمک به افرادی که دیابت ندارند در درک و بهبود سطح گلوکز خود، در انگلستان عرضه شده است. شما می‌توانید برای اطلاع از زمان دسترسی این دستگاه در ایالات متحده ثبت‌نام کنید.

Libre Rio چیست و چگونه کار می‌کند؟

Libre Rio  یک دستگاه مانیتور پیوسته گلوکز (CGM) بدون نسخه برای بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۲ است که از انسولین استفاده نمی‌کنند. به عبارت دیگر، این دستگاه برای افرادی است که دیابت خود را با رژیم غذایی و فعالیت بدنی مدیریت می‌کنند.

Libre Rio از نظر شکل و اندازه با دستگاه FreeStyle Libre 2 یکسان است و می‌تواند سطح گلوکز خون را در محدوده ۴۰ تا ۴۰۰ میلی‌گرم بر دسی‌لیتر اندازه‌گیری کند. مانند Libre 2، دستگاه Libre Rio به مدت دو هفته قابل استفاده است و به یک اپلیکیشن متصل می‌شود که بینش‌هایی درباره الگوهای قند خون شما ارائه می‌دهد.

منبع: diatribe

لینک کوتاه : http://diabeticnews.ir/?p=6760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.