تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
2

تأیید سیستم پایش مداوم گلوکز اورسنس ۳۶۵ توسط FDA برای دیابتی‌ها

  • کد خبر : 6803
  • 10 مهر 1403 - 17:27
تأیید سیستم پایش مداوم گلوکز اورسنس ۳۶۵ توسط FDA برای دیابتی‌ها

سازمان غذا و داروی آمریکا  نسل بعدی سیستم پایش مداوم گلوکز به نام   اورسنس ۳۶۵ ساخت شرکت سنسئونیک را برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ (T1D) و دیابت نوع ۲ (T2D) که ۱۸ سال یا بیشتر سن دارند، تأیید کرده است. این سیستم نخستین سیستم سی‌جی‌ام  یک ساله است که کاملاً قابل کاشت و […]

سازمان غذا و داروی آمریکا  نسل بعدی سیستم پایش مداوم گلوکز به نام   اورسنس ۳۶۵ ساخت شرکت سنسئونیک را برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ (T1D) و دیابت نوع ۲ (T2D) که ۱۸ سال یا بیشتر سن دارند، تأیید کرده است. این سیستم نخستین سیستم سی‌جی‌ام  یک ساله است که کاملاً قابل کاشت و گزینه‌ای بلندمدت برای بیماران محسوب می‌شود.

معرفی اورسنس ۳۶۵: نخستین سی‌جی‌ام یک ساله قابل کاشت

تأیید اورسنس ۳۶۵ نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در نوآوری سی‌جی‌ام است. افزایش طول عمر حسگر به یک سال کامل به همراه اتصال مداوم و با دقت بالا، آزادی و آرامش خاطر را برای بیماران دیابتی فراهم می‌آورد،” تیم گودنو، دکترای فلسفه و رئیس و مدیرعامل شرکت  سنسئونیک ، در یک خبر جدید اعلام کرد. “اورسنس ۳۶۵ ‘برای زندگی واقعی طراحی شده است و به طور ایده‌آل برای کمک به افراد دیابتی در افزایش زمان در محدوده هدف گلوکز و کاهش A1c مناسب است. ارائه اولین حسگر ۳۶۵ روزه جهان یک رویداد بنیادین برای سنسئونیک است و ما هیجان‌زده‌ایم که آن را به افراد دیابتی ارائه دهیم.”

ویژگی‌ها و مزایای سیستم پایش مداوم گلوکز اورسنس ۳۶۵

این سی‌جی‌ام  اولین سی‌جی‌ام طولانی‌مدت است، با حسگر ۳۶۵ روزه و تنها یک بار نصب در روز اول هر سال، در مقایسه با سی‌جی‌ام‌های فعلی که مدت کوتاهی، ۱۰ تا ۱۴ روز، دوام دارند. علاوه بر این، چون حسگر برای ۱۲ ماه موجود است، مشکلات مربوط به وقفه‌های داده، خرابی‌های حسگر، یا تغییرات را کاهش می‌دهد. شرکت همچنین گزارش می‌دهد که دقت آن برای ۱ سال ثابت است و تقریباً هیچ هشدار کاذبی ناشی از وارد آمدن فشار به سنسور در شب گزارش نشده است.

نتایج مطالعه PRECISE II برای ارزیابی دقت و ایمنی اورسنس

در مطالعه‌ای با نام PRECISE II که به صورت چند مرکزی، کور و غیرتصادفی انجام شد، سیستم سی‌جی‌ام  از شرکت اورسنس برای دقت و ایمنی ارزیابی شد. در این مطالعه، ۹۰ شرکت‌کننده وجود داشت که بیشتر آنها یک حسگر تکی و تعداد کمتری حسگر دوطرفه دریافت کردند. نتایج نشان داد که ۹۳.۳٪ از مقادیر سی‌جی‌ام  در محدوده ±۲۰ میلی‌گرم بر دسی‌لیتر نسبت به مقادیر مرجع بوده و تفاوت قابل توجهی در دقت خواندن‌ها در زمان فشار و بدون فشار یا بین ورزش و بدون ورزش وجود نداشت. این نتایج تأیید می‌کنند که حسگر اورسنس از دقت و ایمنی قابل اعتمادی برخوردار است.

بررسی عملکرد بلندمدت حسگر اورسنس در مطالعات اروپایی و آفریقایی

در یک مطالعه طولانی‌مدت، محققان عملکرد و ایمنی حسگر اورسنس را در ۵۳۴ مرکز در اروپا و آفریقای جنوبی از ژوئن ۲۰۱۶ تا آگوست ۲۰۱۸ بررسی کردند. در این مدت، ۵۴۱۷ حسگر برای ۱۲۶۰ سال-بیمار وارد شده و ۹۶۹ بیمار حداقل ۶ ماه از سیستم استفاده کرده بودند. گزارش‌ها نشان داد که عوارض جانبی جدی وجود نداشته، اما مواردی مانند عفونت محل حسگر و تحریک محل چسب گزارش شده است.

بر اساس خبر جدید، حسگر زیر پوست با چسب مبتنی بر سیلیکون قرار دارد که می‌توان آن را روزانه تغییر داد، که از برخورد دستگاه با چیزهایی که می‌تواند باعث جدا شدن آن شود و نیاز به جایگزینی‌ها کاهش می‌دهد. سی‌جی‌ام دارای فرستنده قابل برداشت است که می‌توان به آسانی آن را برداشت و بدون اتلاف حسگر، دوباره نصب کرد. علاوه بر این، حسگر دارای لرزش‌های روی بدن است که می‌تواند بیمار را از داده‌هایی که نیاز به توجه دارند حتی وقتی تلفن همراهشان دور از دسترس است، آگاه سازد.

شرکت انتظار دارد سی‌جی‌ام را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ در ایالات متحده عرضه کند.

منبع: pharmacytimes

لینک کوتاه : http://diabeticnews.ir/?p=6803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.