تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
1

افزایش سرطان در جوانان به دلیل مصرف فست‌فود

  • کد خبر : 6787
  • 21 شهریور 1403 - 13:52
افزایش سرطان در جوانان به دلیل مصرف فست‌فود

مصرف مداوم غذاهای فرآوری‌شده، به‌ویژه گوشت‌هایی مانند ژامبون و بیکن، با افزایش خطر ابتلا به سرطان در جوانان مرتبط است. در سال‌های اخیر، تحقیقات نشان داده‌اند که افزایش مصرف این نوع غذاها ممکن است یکی از دلایل رشد نگران‌کننده‌ی ابتلا به سرطان در افراد زیر ۵۰ سال باشد. طی ۳۰ سال گذشته، میزان ابتلا به […]

مصرف مداوم غذاهای فرآوری‌شده، به‌ویژه گوشت‌هایی مانند ژامبون و بیکن، با افزایش خطر ابتلا به سرطان در جوانان مرتبط است. در سال‌های اخیر، تحقیقات نشان داده‌اند که افزایش مصرف این نوع غذاها ممکن است یکی از دلایل رشد نگران‌کننده‌ی ابتلا به سرطان در افراد زیر ۵۰ سال باشد. طی ۳۰ سال گذشته، میزان ابتلا به سرطان در این گروه سنی در بریتانیا ۲۵ درصد افزایش یافته است. همچنین، در سطح جهانی این رقم تا ۸۰ درصد رشد داشته است که این آمار بسیار هشداردهنده است.

به گفته ماتیو لامبرت، مدیر اطلاعات و ترویج بهداشت در بنیاد جهانی تحقیق سرطان، هنوز مشخص نیست که آیا افزایش خطر سرطان مستقیماً به مصرف غذاهای فرآوری‌شده مربوط می‌شود یا به دلیل افزایش وزن ناشی از مصرف این غذاها. افزایش وزن و چاقی می‌تواند یکی از عوامل کلیدی در ابتلا به سرطان باشد. این نکته نیازمند تحقیقات بیشتری است تا بتوان به‌صورت دقیق‌تر ارتباط میان این عوامل را مشخص کرد.

ارتباط رژیم غذایی و سرطان روده

پروفسور چارلز سوانتون، پزشک ارشد موسسه تحقیق سرطان بریتانیا، اعلام کرده است که مصرف غذاهای کم‌فیبر و پرشکر می‌تواند به ایجاد تغییراتی در باکتری‌های روده منجر شود که ممکن است آغازگر سرطان‌های زودرس، به‌ویژه سرطان روده، باشد. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که افرادی که رژیم غذایی آن‌ها شامل مقادیر زیادی گوشت‌های فرآوری‌شده و قندهای ساده است، بیشتر در معرض این نوع سرطان قرار دارند.

طبق یافته‌های ارائه شده در کنفرانس ملی تحقیق سرطان، مصرف روزانه‌ی گوشت‌های قرمز و فرآوری‌شده مانند بیکن و ژامبون می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده را تا ۴۰ درصد افزایش دهد. این خطر عمدتاً به نیترات‌های موجود در این گوشت‌ها مربوط است که در بدن با ترکیبات شیمیایی واکنش داده و به سلول‌های بدن آسیب می‌زنند.

نتیجه‌گیری

در حالی که آمار مربوط به سرطان‌های زودرس در حال افزایش است، اما بیشتر موارد سرطان هنوز در افراد بالای ۵۰ سال رخ می‌دهد. با این حال، روند افزایشی سرطان در جوانان نیازمند توجه جدی است، به‌ویژه با توجه به افزایش مصرف غذاهای فوق‌فرآوری‌شده.

لینک کوتاه : http://diabeticnews.ir/?p=6787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.