تاریخ : سه شنبه, ۸ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 28 May , 2024
1

ترکیب صحیح نوع و مدت ورزش امید به زندگی را افزایش می‌دهد. ​

  • کد خبر : 6550
  • 25 مرداد 1402 - 16:54
ترکیب صحیح نوع و مدت ورزش امید به زندگی را افزایش می‌دهد. ​

ترکیب بهینه ورزش که می‌تواند خطر مرگ زودرس شما را تا ۵۰ % کاهش دهد، پس از یک مطالعه در مقیاس بزرگ مشخص شده‌است. ​ پس از تجزیه و تحلیل سوابق پزشکی بیش از ۵۰۰،۰۰۰ نفر، محققان به این نتیجه رسیدند که بهترین ترکیب برای افزایش امید به زندگی ۷۵ دقیقه ورزش ملایم و دو […]

ترکیب بهینه ورزش که می‌تواند خطر مرگ زودرس شما را تا ۵۰ % کاهش دهد، پس از یک مطالعه در مقیاس بزرگ مشخص شده‌است. ​

پس از تجزیه و تحلیل سوابق پزشکی بیش از ۵۰۰،۰۰۰ نفر، محققان به این نتیجه رسیدند که بهترین ترکیب برای افزایش امید به زندگی ۷۵ دقیقه ورزش ملایم و دو و نیم ساعت ورزش شدید در هر هفته، همراه با دو جلسه تمرین با وزنه است. ​

ورزش‌های ملایم شامل فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی سریع هستند در حالی که ورزش‌های شدید می‌توانند شامل دویدن و یا شنا کردن باشند. ​

توصیه‌های کنونی سازمان بهداشت جهانی دو و نیم ساعت ورزش ملایم و حداقل یک ساعت و ۱۵ دقیقه ورزش شدید در هفته همراه با تمرینات وزنی حداقل دو بار در هفته است. ​

آخرین تحقیقات انجام‌شده توسط تیمی از اسپانیا، استرالیا، کانادا و دانمارک حاکی از آن است که واقعا به ورزش‌های شدید بیشتر و به ورزش های ملایم کم‌تر، نیاز است. ​

این تیم داده های نظرسنجی مصاحبه ملی سلامت ایالات متحده را که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۸ انجام شده بود، تجزیه و تحلیل کردند، زمانی که پاسخ دهندگان جزئیات میزان ورزش خود را بیان کردند.

میانگین سنی شرکت کنندگان ۴۶ سال بود و بیشتر آن‌ها سفید پوست و زن بودند.

​محققان سپس علل مرگ را پی‌گیری کردند و در کنار میزان ورزش شرکت کنندگان و نوع ورزش مورد بررسی قرار گرفتند. ​آنها به این نتیجه رسیدند که برای همه علل مرگ و میر، ” بالاترین کاهش خطر آماری معنادار برای گروه مواجهه مشاهده شد که مربوط به بیش از صفر تا ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی هوازی متوسط همراه با بیش از ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی هوازی شدید و دو یا بیشتر جلسات فعالیت تقویت عضلات در هفته است. ​

بین دو ساعت و نیم تا سه ساعت و ۴۵ دقیقه ورزش متوسط، تا یک ساعت و ۱۵ دقیقه ورزش شدید و حداقل دو جلسه تقویت عضلات در هر هفته مشخص شد که خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی و سکته مغزی را تا ۷۰ درصد کاهش می دهد. ​

از نظر بیشترین کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان (۵۶%)، ترکیب بهینه بیش از ۵ ساعت ورزش متوسط، یک ساعت و ۱۵ دقیقه ورزش شدید و حداقل دو جلسه تقویت عضلات در هفته بود. ​​

​منبع: diabetes.co.uk

لینک کوتاه : http://diabeticnews.ir/?p=6550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.