تاریخ : جمعه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۱ Friday, 1 July , 2022
3

بیدار ماندن تا دیر وقت می‌تواند مقاومت به انسولین را افزایش دهد.

  • کد خبر : 2754
  • 31 اردیبهشت 1395 - 17:11
بیدار ماندن تا دیر وقت می‌تواند مقاومت به انسولین را افزایش دهد.

بر اساس نتایج مطالعه‌ای که اخیراً در دانشگاه پیترزبورگ انجام گرفت، خوب خوابیدن غده پانکراس شما را از فعالیت زیاد حفظ می‌کند. در این مطالعه محققین می‌خواستند ارتباط بین تغییرات خواب و مقاومت به انسولین را مشخص سازند. برای مشخص کردن این موضوع آن‌ها الگوی خواب و سطح قند خون ۳۷۰ خانم میان‌سال را بررسی […]

بر اساس نتایج مطالعه‌ای که اخیراً در دانشگاه پیترزبورگ انجام گرفت، خوب خوابیدن غده پانکراس شما را از فعالیت زیاد حفظ می‌کند.

در این مطالعه محققین می‌خواستند ارتباط بین تغییرات خواب و مقاومت به انسولین را مشخص سازند. برای مشخص کردن این موضوع آن‌ها الگوی خواب و سطح قند خون ۳۷۰ خانم میان‌سال را بررسی کردند محققین دریافتند در خانم‌هایی که تغییرات خواب زیادتر است، خطر مقاومت به انسولین بیشتر است. این خانم‌ها در مقایسه با خانم‌هایی که وضعیت خواب ثابتی دارند بیشتر احتمال دارد به دیابت نوع ۲ مبتلا شوند و یا دیابت نوع ۲ در آن‌ها به مراحل حادتری پیشرفت می‌کند.

 

menopauseinsomnia-466x238

بریانا تیلور نویسنده ارشد این مقاله از دانشگاه پیترزبورگ  بیان داشت:«ما بطور خاص زنان میانسال را مورد بررسی قرار دادیم، بدلیل آنکه در این گروه بدنبال یائسگی و کاهش سوخت و ساز بدن  خطر بروز مشکلات سلامت مانند دیابت افزایش می‌یابد.»

تیلور توضیح داد که بدن در یک چرخه‌ی ۲۴ ساعته کار می‌کند. در طی این مدت بدن می‌بایست گلوکز را در طول روز ذخیره نماید تا در شب و زمان خواب به مصرف برساند. در هنگام خواب و با تاریک شدن هوا بدن شروع به ترشح ملاتونین می‌کند. این هورمون همزمان چرخه خواب را تنظیم کرده و به پانکراس برای توقف ترشح انسولین پیام می‌فرستد. وقتی ترشح انسولین متوقف می‌شود ذخیره شدن گلوکز در بدن شروع می‌شود. تغییر در برنامه‌ی خواب می‌تواند به تغییر در پیام‌هایی که این فرآیند را تنظیم می‌کنند منجر شود.

تیلور اظهار داشت: «زمان واقعاً مهم است. اگر ما زمان خواب را به تأخیر بیندازیم، زمان ترشح ملاتونین و شروع فعالیت چرخه تنظیم سوخت و ساز را به تأخیر انداخته‌ایم.»

مطالعات دیگر نیز ارتباط مشابهی بین زمان خواب و افزایش خطر چاقی در کودکان و بالغین را نشان داده‌اند.

این مطالعه بر روی تغییرات زیاد در وضعیت خواب تمرکز دارد و تغییرات محدود مانند اینکه زمان خواب شما نیم ساعت به تأخیر بیفتد نباید باعث نگرانی شما شود. با این حال اگر شما بتوانید شرایط خواب خود را ثابت نگه دارید، بدن شما بهتر سطح قند خون را کنترل خواهد کرد.

 

تاریخ خبر: ۲ می ۲۰۱۶ (دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵)

منبع:

Staying Up Late Can Increase Insulin Resistance

لینک کوتاه : http://diabeticnews.ir/?p=2754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.