تاریخ : شنبه, ۷ خرداد , ۱۴۰۱ Saturday, 28 May , 2022
4
سبک زندگی سالم

برای یک ماه به سبک زندگی سالم متعهد شوید.

  • کد خبر : 5443
  • 21 آبان 1399 - 10:38
برای یک ماه به سبک زندگی سالم متعهد شوید.

بسیاری از عادات سبک زندگی، نه فقط خوردن و ورزش کردن، می‌تواند بر سلامت عمومی و مدیریت دیابت شما تاثیر بگذارد. برخی از آن‌ها ممکن است به طور مستقیم بر سطح گلوکز خون شما تاثیر بگذارند و برخی دیگر ممکن است تأثیر غیرمستقیم تری داشته باشند، به عنوان مثال شما را قادر می سازد کارهای […]

بسیاری از عادات سبک زندگی، نه فقط خوردن و ورزش کردن، می‌تواند بر سلامت عمومی و مدیریت دیابت شما تاثیر بگذارد. برخی از آن‌ها ممکن است به طور مستقیم بر سطح گلوکز خون شما تاثیر بگذارند و برخی دیگر ممکن است تأثیر غیرمستقیم تری داشته باشند، به عنوان مثال شما را قادر می سازد کارهای روزمره خود را انجام دهید. به جای انتخاب کاری که احساس می‌کنید باید انجام دهید، چیزی را انتخاب کنید که احساس می‌کنید قادر و مایل به انجام آن هستید. در اینجا چند ایده آمده‌است:

بیشتر بخوابید

خواب ناکافی می‌تواند مقاومت به انسولین را افزایش دهد به این معنی که بدن شما برای وارد کردن گلوکز به سلول‌های شما به انسولین بیشتری نیاز دارد. این می‌تواند منجر به افزایش سطح گلوکز خون شود و اعتقاد بر اینست که اثرات منفی دیگری نیز دارد. هم چنین خواب ناکافی باعث می‌شود که شما احساس خستگی بکنید که به احتمال زیاد ورزش کردن، خوردن درست، فکر کردن، به یاد آوردن و کنار آمدن با استرس را برای شما سخت‌تر می‌کند. ​بیشتر بزرگسالان به ۷ تا ۹ ساعت خواب در شب نیاز دارند. تلاش خود را برای خواب بیشتر با با تنظیم و پایبند بودن به یک ساعت خواب منظم و ایجاد اتاق خواب تا حد ممکن تاریک و ساکت شروع کنید.

​آب بیشتری بنوشید ​

کم‌آبی می‌تواند باعث شود که شما احساس خستگی و ناراحتی بکنید و چون تشنگی اغلب با گرسنگی اشتباه گرفته می‌شود می‌تواند باعث شود که شما غذای بیشتری بخورید. نوشیدن آب بیشتر می‌تواند به شما احساس بهتری بدهد و به عملکرد بهتر بدن خود کمک کند. اما حتی اگر آب شما کم نشده باشد، نوشیدن آب بیشتر به جای نوشیدنی‌های کالری دار به احتمال زیاد برای سلامتی شما مفید خواهد بود. کالری مصرف شده در مایعات به هیچ وجه گرسنگی را برطرف نمی کند ، بنابراین نوشیدن کالری زیاد بدون آنکه واقعاً متوجه شوید ، براحتی اتفاق می افتد. تشنگی خود را با آب رفع کنید ، سپس اگر گرسنه هستید غذا بخورید. ​

​هر روز پاهای خود را بازرسی کنید

در یک ماه بررسی روزانه احتمالا هیچ چیز جالب توجهی بر روی پاهایتان پیدا نخواهید کرد، اما کمک می کند که با ظاهر طبیعی پاهایتان آشنا شوید. به این ترتیب، اگر چیزی تغییر کند، شما سریع‌تر متوجه خواهید شد. هنگام چک کردن پاها ، توجه داشته باشید که به راحتی بتوانید کف پای خود را ببینید. اگر احساس کردید که این مشکل است، یک آینه دستی (‏یک آینه روشن یا بزرگنمایی شده)‏ تهیه کنید که به شما کمک میکند با تلاش کمتری کف پای خود را ببینید. ​

​هر روز یکبار نخ دندان بکشید

بیماری پریودنتال یا لثه می تواند بر کنترل دیابت شما تأثیر منفی بگذارد. رعایت بهداشت دهان و دندان ، از جمله مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه ، می تواند تا حد زیادی به جلوگیری از بیماری پریودنتال کمک کند. ​حتی اگر از نخ دندان بدتان می‌آید، به مدت یک ماه به آن متعهد شوید، سپس ببینید که آیا تبدیل به بخشی از زندگی روزمره شما می‌شود که کم‌تر از آن وحشت دارید یا نه.​ ​

استفاده از گام شمار را شروع کنید

انجام “ورزش بیشتر” یک راه‌حل دشوار است. از طرف دیگر، قرار دادن یک گام سنج در کمربند تان هر روز صبح، آسان است و در پایان هر روز، شما یک لیست عددی از میزان فعال بودن خود در طول روز دارید. ممکن است از اینکه هر روز چند قدم بردارید تعجب کنید، اما حداقل می‌دانید که کجا هستید. زمانی که آماده اید، می‌توانید قدم بعدی تصمیم‌گیری برای افزایش عمدی گام‌های روزانه خود را بردارید. بسیاری از مردم روزانه ۱۰ هزار قدم را هدف قرار می‌دهند که حدود ۸ کیلومتر است. ​

​ یک میوه و یا سبزیجات جدید را امتحان کنید

میوه‌ها و سبزیجات فواید تغذیه‌ای متعددی از جمله فیبر، پتاسیم و ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر دارند. در حالی که مقدار مواد مغذی مختلف از یک میوه یا سبزیجات به میوه دیگر متفاوت است – با محصولات تیره تر که معمولاً حاوی مواد مغذی بیشتری هستند – مصرف انواع مختلف یک روش عالی برای بهره بردن از طیف کاملی از فواید است. ​

منبع:

Commit to a new healthy habit for one month

لینک کوتاه : http://diabeticnews.ir/?p=5443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.